درمان کم شنوایی با یک تزریق
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

رفتار
فهرست
بررسی اجمالی
علائم
رفتار
درمان های کاهش کم شنوایی شنوایی به علت ایجاد آن بستگی دارد.

گاهی اوقات به خودی خود بهتر می شود یا با دارو یا یک روش ساده قابل درمان است.

برخی از موارد کاهش شنوایی ناگهانی ممکن است با استفاده از استروئیدها درمان شود.

از دست دادن شنوایی ناشی از تجمع موم گوش ، توسط پزشک عمومی یا پرستار قابل درمان است:

قطره گوش
آبیاری (بیرون ریختن موم با استفاده از آب)
میکروسکوپ (استفاده از خلا a برای مکش موم)
انواع دیگر کاهش شنوایی - مانند درمان کم شنوایی بدون سمعک تدریجی که ممکن است با افزایش سن رخ دهد - ممکن است دائمی باشد.

سمعک
سمعک دستگاه های الکترونیکی کوچکی است که در گوش شما پوشیده شده و صداها را بلندتر و واضح تر می کند ، اگرچه شنوایی کامل شما را بر نمی گرداند.

سمعک انواع مختلفی دارد ، از جمله:

پشت سمعک های گوش (رایج ترین نوع) - سمعک هایی که در اطراف بالا و پشت گوش قرار دارند
در سمعک های گوش - سمعک های کوچکی که در دهانه گوش قرار می گیرند
در سمعک های کانال - سمعک های بسیار کوچکی که کمی بیشتر در دهانه گوش قرار می گیرند ، بنابراین فقط قابل مشاهده هستند
اگر فکر می کنید به سمعک نیاز دارید با پزشک عمومی صحبت کنید. آنها می توانند شما را به یک متخصص ارجاع دهند که می تواند به شما راهنمایی کند که آیا سمعک برای شما مناسب است و کدام نوع ممکن است بهترین باشد.

سمعک های مدرن در NHS موجود است ، اما اینها عمدتا نوع پشت گوش هستند. شما می توانید هزینه شخصی را برای انواع ارائه نشده در NHS انتخاب کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد سمعک ها ، از جمله اینکه انواع  اصلی آن چگونه به نظر می رسد و نحوه تهیه آنها در NHS یا به صورت خصوصی ، بیشتر بخوانید.

شنیدن ایمپلنت ها
برای برخی از افراد ، سمعک کمکی نمی کند و در عوض در حین عمل باید دستگاه خاصی را داخل یا جمجمه خود نصب کنند. این موارد به عنوان کاشت شنوایی شناخته می شوند.

انواع متداول کاشت شامل سمعک های لنگر انداخته استخوان ، کاشت حلزون ، کاشت شنوایی ساقه مغز و کاشت گوش میانی است.

سمعک های لنگر دار استخوان
تصویر سمعک لنگر انداخته شده استخوان اعتبار:
اگر کم شنوایی ناشی از عدم توانایی رسیدن صدا به گوش داخلی داشته باشید ، سمعک لنگر استخوان (BAHA) ممکن است یک گزینه باشد.

این نوع سمعک در طی یک عمل جراحی جزئی به جمجمه شما متصل می شود. این صدا را گرفته و با لرزش استخوان های نزدیک گوش شما را به گوش داخلی می فرستد.

می توان آن را قطع و خاموش کرد - برای مثال ، هنگام شب و هنگام شنا یا دوش گرفتن برداشته می شود. برخی از انواع جدیدتر به جای اتصال از طریق پوست ، با آهن ربا بر روی سر نگه داشته می شوند.

کاشت حلزون گوش
تصویر کاشت حلزون گوش
اگر شنوایی شدید و دائمی دارید که سمعک به شما کمک نمی کند ، کاشت حلزون می تواند یک گزینه باشد.

آنها با تبدیل صدا به سیگنالهای الکتریکی و ارسال آنها به بخشی از گوش داخلی که حلزون گوش نامیده می شود ، کار می کنند. از اینجا سیگنال ها به مغز می روند و به صورت صوتی شنیده می شوند.

کاشت دارای 2 قسمت اصلی است:

یک میکروفون پشت گوش که صدا را گرفته و آن را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند ، که در امتداد سیم به دستگاهی روی پوست ارسال می شود
دستگاهی که درون جمجمه قرار گرفته و سیگنالهای الکتریکی دستگاه را روی پوست می گیرد و آنها را در امتداد سیمها به حلزون گوش می فرستد
قبل از انجام کاشت حلزون ، شما باید ارزیابی کنید که آیا به شما کمک می کند یا نه. ایمپلنت فقط در صورتی کار می کند که عصبی که صدا را به مغز می فرستد (عصب شنوایی) به درستی کار کند.

RNID اطلاعات بیشتری در مورد کاشت حلزون دارد.

کاشت ساقه مغز شنوایی
تصویر کاشت ساقه مغز شنوایی اعتبار:
اگر ضعف شنوایی شدید و دائمی داشته باشید و از نظر عصب شنوایی مشکلی داشته باشید ، ممکن است کاشت ساقه مغز شنوایی (ABI) یک گزینه باشد.

ABI به روشی مشابه کاشت حلزون گوش کار می کند ، اما سیگنال های صوتی الکتریکی به جای حلزون گوش ، مستقیماً از طریق سیم به مغز ارسال می شوند.

ABI معمولاً شنوایی شما را به طور کامل بازیابی نمی کند ، اما می تواند تا حدی آن را بهبود بخشد.

Hearing Link اطلاعات بیشتری در مورد کاشت ساقه مغز شنوایی دارد.

کاشت گوش میانی
اگر نمی توانید از سمعک منظم استفاده کنید ، کاشت گوش میانی (MEI) ممکن است یک گزینه باشد ، به عنوان مثال ، زیرا شما به موادی که از آنها ساخته شده حساسیت دارید یا به درستی در گوش شما قرار نمی گیرند.

MEI دارای 2 قسمت اصلی است:

دستگاهی متصل به پوست که صدا را گرفته و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند
دستگاهی در زیر پوست که این سیگنالها را گرفته و آنها را در امتداد سیم به استخوانهای شنوایی کوچک در اعماق گوش می فرستد ، که باعث لرزش آنها می شود
لرزش استخوان های شنوایی به این معنی است که صدا می تواند به گوش داخلی و مغز شما راه یابد. این به طور کامل شنوایی شما را بازیابی نمی کند ، اما می تواند به بلندتر و واضح تر شدن صدا کمک کند.

Hearing Link اطلاعات بیشتری در مورد کاشت گوش میانی دارد.

قرارهای بعدی
6 تا 12 هفته پس از نصب سمعک برای اولین بار باید به شما قرار درمان کم شنوایی مادرزادی ملاقات بعدی بدهید.

این قرار فرصتی برای:

بررسی کنید که از سمعک ها و هرگونه دستگاه شنیداری کمکی (ALD) راضی هستید و از همه بهتر استفاده می کنید
در مورد پشتیبانی بیشتر ، مانند ارتباطات ، س askال کنید

 

 

https://www.nhs.uk/conditions/hearing-loss/treatment/#:~:text=A%20cochlear%20implant%20may%20be,and%20are%20heard%20as%20sound.





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir